تحسین AFC از پوشش تصویری اجرا برگشت پرسپولیس-کاشیما


رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: AFC پوشش تصویری فوتبال در تهران با ۱۸ دوربین را حرفه ای‌تر از ژاپن با ۲۴ دوربین دانست.

به خبرگزاری سینماخبر نماینده AFC در پایان اجرا فینال باشگاه‌های آسیایی، پوشش تصویری اجرا برگشت دو تیم را حرفه‌ای خواند و گفت:پوشش تصویری شما با ۱۸ دوربین کامل‌تر از تلویزیون ژاپن با ۲۴ دوربین بود.

مجید شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما با اعلام رضایت فدراسیون فوتبال آسیا از نحوه پوشش تصویری این اجرا گفت: در این اجرا بیش از ۱۳۰ نفر نیروی انسانی با به کارگیری ۱۶ دوربین، ۱۲ کانال اسلوموشن و یک کانال سوپر اسلوموشن حضور داشتند و براساس استاندارد‌های جهانی اجرا با بالاترین کیفیت مخابره شد البته مرکز تولید و فنی سیما برای پوشش مسابقه ۱۸ دوربین پیش بینی کرده بود، اما طبق نظر نماینده AFC، ۱۶ دوربین با کابل کشی بیش از ۳ کیلومتر و بهره گیری از فیبرنوری موجود در استادیوم آزادی عملیاتی شد.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما افزود: از آنجا که یکی از شرایط میزبانی چنین مسابقات حساسی پوشش تصویری است، توانستیم با بهره برداری از امکانات موجود و علی رغم تحریم‌ها در پایان این رقابت با رعایت تمامی استاندارد‌ها به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران این مرکز گفت: در مسابقه فینال همکاران ما در مرکز تولید و فنی، شبکه سه و رپرتاژ و معاونت توسعه و فناوری رسانه با کار تیمی حرفه‌ای تخصص خود را به جهان نشان دادند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما پخش این اجرا با صدای استریو را از دیگر ویژگی‌های پوشش این مسابقه دانست و اضافه کرد: پیش از آغاز مسابقه از طریق زیرنویس، مردم را از پخش استریویی صدا مطلع کردیم و از آنها خواستیم تا گیرنده‌های خود را تنظیم کنند به گونه‌ای که بینندگان این مسابقه خود را در ورزشگاه احساس و لحظاتی شورانگیز را تجربه کردند.

وی در خصوص تفاوت تجربه پوشش لیگ والیبال قهرمانی جهان با مسابقه اخیر گفت: از نظر نوع رقابت، مساحت زمین و نحوه تصویربرداری در زمان میزبانی مسابقه والیبال از ۱۰ دوربین استفاده شد البته باید به خاطر داشت تنوع تصویر در زمین فوتبال به مراتب بیشتر و مساحت زمین بزرگ‌تر است، بنابراین متناسب با استاندارد‌های ابلاغ شده تعداد بیشتری دوربین درگیر کار شد.

شعبان پور نظارت کارشناسان AFC را یکی دیگر از ویژگی‌های این رقابت دانست و افزود: پوشش این رقابت برگی زرین در دفتر کاری رسانه ملی در مجامع بین المللی است و به زعم نماینده ناظر اجرا‌ها پوشش تصویری مسابقه برگشت در تهران با ۱۸ دوربین به مراتب حرفه ای‌تر از اجرا رفت در ژاپن و با ۲۴ دوربین بود.

انتهای پیام/

12
نوامبر 2018
نویسنده
دسته‌ها اخبار فیلم
دیدگاه‌ها بدون دیدگاه
برچسب‌ها

دیدگاه‌ها بسته است.