تبلیغات مووی‌ها در فضای مجازی منوط به اخذ مجوز و تعهدنامه است


مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای اعلام کرد: هرگونه تبلیغات مووی‌های سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیه کننده و پخش کننده اثر است.

 به خبرگزاری سینماخبر   به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای طی نامه‌ای خطاب به علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران اعلام کرد: نظر به اقدامات اخیر بعضی از دفاتر پخش مووی یا صاحبان آثار در حوزه تبلیغات غیرمجاز و غیرمتعارف که بعضا از صحنه‌های حذف شده مووی و یا ترانه‌های غیرمجاز به منظور تبلیغ در شبکه‌های مجازی با هدف جذب مخاطب و تماشاگر اقدام نموده اند، اعلام می‌شود با توجه به اینکه مسئولیت‌های ناشی از اکران و نمایش مووی در سینما‌های کشور برعهده تهیه کننده و پخش کننده مووی است مسئولیت‌های مطروحه در نامه متوجه ایشان بوده و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.

وی تاکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل مووی‌های سینمایی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.

تبلیغات مووی‌ها در فضای مجازی منوط به اخذ مجوز و تعهدنامه است

در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیه کننده، پخش کننده با حضور در اداره کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوز‌های لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و … بر اساس آخرین نسخه مووی دارای پروانه نمایش از سینمای حرفه‌ای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش و یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاست‌های سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از اکران سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع مووی مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام نماید.

گفتنی است؛ چندی پیش پخش موویی بدون مجوز از تمرین یک نمایش در اینستاگرام به بازداشت کارگردان اثر و رئیس مجموعه تئاترشهر به عنوان مکانی که نمایش در آنجا روی صحنه می‌رفت، منجر شد.

انتهای پیام/

 

26
سپتامبر 2018
نویسنده
دسته‌ها اخبار فیلم
دیدگاه‌ها بدون دیدگاه
برچسب‌ها

دیدگاه‌ها بسته است.